Cegléd

Iskolakert Műhely

Cegléd, Szent Kereszt Katolikus Általános Iskola és Óvoda

2017.02.28.

Iskolakertünk szerepe az oktatásban

 

 

A Váci Egyházmegye Vidékfejlesztési Iroda negyedik alkalommal hívta össze az általa koordinált iskolakertek vezetőit, akik szép számmal meg is jeletek a közös tanulási, tapasztalat megosztási  lehetőségen. Az utolsó két műhely alkalom már „külsősök” számára is nyitott volt, azaz a környező iskolák érdeklődő pedagógusai számára, így a szakmai napon részt vettek Péteriből, Albertirsáról, Vasadról és Pilisről, Jászberényből is. Az egybegyűlteket Fieszl Csaba (VEVI) és Rajta László (iskola) igazgató urak köszöntötték. Az idei találkozó témája a tantárgyi integráció volt. A kollégák 2 éve kezdték el az iskolakert és a hozzá kötődő tevékenységi rendszer kialakítását, így mostanra már be tudtak számolni egymásnak tapasztalataikról. Valkó Endre és Sági Anikó ceglédi kollégák saját munkájukat és a felső tagozat szaktanára kollégáik ötleteit gyűjtötték egybe, míg Kelemenné Tánczos Anikó szolnoki tanító az alsó tagozaton szerzett tapasztalatait osztotta meg velünk. Nagy-nagy köszönet érte, élmény volt hallgatni őket. Az Iskolakert-hálózat tagságának mozgósításával sikerült egy olyan gyűjteményt összeállítani, ami az iskolakert működtetésének szakköri lehetőségeit vesz számba, ötleteket adva a téli tevékenységekre is az egyes szakköri típusokhoz. Ebéd után, a helyi iskolakert megtekintése után kezdtük meg a műhelymunkákat. Először csoportokban dolgozva arra kerestük a választ, hogy kinek-kinek milyen megvalósítási ötletei vannak az iskolakert iskolai életbe, illetve szűkebb környezetébe való integrálására, majd egy-egy növény fejlődésének feldolgozási lehetőségeit vettük sorra: csírát válogattunk, különböző fejlődési fázisú csíra növényeket rajzoltunk, növényfejlődési memória-játékot készítettünk, kalapból előhúzott kerti közmondásokkal activityt játszottunk.

Köszönjük az ceglédi iskolának, hogy vendégül láttak bennünket és köszönjük a kollégáknak, hogy tovább gazdagították ismereteinket!